Inovacije u Societe Generale Srbija: naša ideja da (se) menjamo

Author
Sandra Babić Public Relations Expert Societe Generale Srbija, urednica online magazina Finovacije

Pera Kojot jeste supergenije. I naše detinjstvo svedoči o tome, o bezbroj ideja koje nas decenijama zabavljaju dok gledamo kako smišlja načine da konačno uhvati Pticu trkačicu. Ispostavilo se, sve su pogrešne, zato što je autor tako hteo. Ali znate šta je uvek ispravno u toj priči? Imati bezbroj ideja. I pogrešiti, ali ne odustajati.

Uz mnogo ideja i entuzijazma počeo je i naš put ka potpunoj transformaciji poslovne kulture. Pred Societe Generale banku, najstariju stranu finansijsku insituciju na našem tržištu, postavljen je realan izazov – da iskoračimo na taj teren i pokušamo da izgradimo novi imidž inovativne banke koja u stopu prati realne potrebe svojih klijenata, ili da se držimo za ogradu tradicionalnog poslovanja i nikad ne zaigramo tu, ispostaviće se, odlučujući važnu utakmicu.

Tako smo i procenili, uostalom i naš doskorašnji slogan „Jer igramo u istom timu“ motivisao nas je da prihvatimo ovaj izazov.

U februaru 2019. godine obeležavamo pune tri godine od započinjanja strateške saradnje sa Centrom za tehnološko preduzetništvo i inovacije (ICT Hub). Od tada do danas više ništa nije isto. Čak ni pomenuti slogan koji sada glasi „Budućnost si ti“, a čini mi se da je naša banka svoju budućnost predodredila odlukom da razvija inovacionu kulturu unutar same organizacije, i pre svega, novim idejama, proizvodima i uslugama koji su napravili i razliku na tržištu, ali i našim klijentima kojima smo pružili potpuno novo, bolje korisničko iskustvo.

Promenili smo biznis model

Suština inovacija za nas jeste promena u ljudima, koji će biti spremni da osmisle i sprovedu promene u svom biznis modelu. O tome su diskutovali članovi menadžmenta Societe Generale banke i Societe Generale osiguranja na nedavno održanom korporativnom Meet Up-u, gde su domaćini bili oni koji su nam na putu promena prvi i pružili ruku – ICT Hub. Pitala sam Dušana Vukanovića, direktora za razvoj poslovanja i inovacija u ICT Hub, kako mu izgleda SoŽe iz februara 2016. i danas, razlika je jasna – to su ljudi koji poznaju suštinu startap zajednice, njihovog načina razmišljanja i imaju način da to primene u svakodnevnom poslu“, rekao je Vukanović.

Naša saradnja sa ICT Hubom do danas uključuje niz edukativnih radionica, prilika da se banka nađe u jednoj novoj, nastajućoj zajednici tehnološkog preduzetništva a događaji poput hakatona, Open Innovation Challenga, učinili su da interni i eksterni talenti međusobno razmenjuju veštine i znanja. Tako smo došli do novih, kvalitetnih poslovnih rešenja.

Svi zajedno gradimo poslovnu kulturu u kakvoj želimo da radimo

I zaista, inovacije u našoj organizaciji nisu bile čisti „buzz word“. Isto je po dolasku na čelo Societe Generale Osiguranja primetio i Tibo Fremi, predsednik izvršnog odbora, koji smatra da je za uspeh podizanja svesti o potrebama za inovacijama važno uključiti sve zaposlene.

„Morate biti spremni da podstičete i izazove i diskusije. Drugi uslov je da uključite sve zaposlene i date svima šansu, obučavate ih i ulažete u njihova znanja. Treći uslov jeste dugoročna vizija za transformaciju, ali treba da budete u mogućnosti da osigurate i neke „quick wins“ situacije, koje podstiču i motivaciju zaposlenih. Četvrti uslov je okruženje i povezivanje sa organizacijama koje nas izmeštaju iz zone komfora“, rekao je Tibo.

U središtu svih tih promena su ljudi. Oni koji su sasvim ok sa saznanjem da ne znaju šta donosi budućnost. Ali istovremeno jesu spremni da prihvate promene i prilagođavaju se zahtevima tržišta. Tako misli i Jelena Šribar, izvršna direktorka direkcije za ljudske resurse Societe Generale banke, koja veruje da će tržištu rada uvek biti potrebni ljudi koji su otvoreni ka svemu što se događa u njihovom okruženju i utiče na njihov posao.

Naravno da inovacije mogu da pojednostave procese rada i u sektoru ljudskih resursa  jer je ovo, brojčano najmanje odeljenje u banci, iznedrilo čak tri inovacije koje su smanjile trošenje resursa na obimnu administraciju.

Imali smo ideju i hrabrost da je sprovedemo

I to je, ukratko, definicija inovacija koje naši zaposleni gotovo svakodnevno predlažu, a veliki broj njih je do sada zaživeo i u praktičnoj primeni. Vuk Kosovac, član Izvršnog odbora banke pomenuo je da smo, sa nekoliko inovacija uvedenih proteklih godina, uspeli da udvostručimo naše onlajn performanse i učešće u digitalnom poslovanju.

Societe Generale banka ponudila je svojim klijentima prvu onlajn ekspozituru krajem 2015. godine. Kroz kontakte i saradnju sa startap zajednicom kreirali smo paket usluga Sinhro, namenjen stručnjacima koji svoju zaradu primaju putem paušalne agencije. Napravili smo i prvi korak ka konceptu otvorenog bankarstva kroz SoGe Pay uslugu… U međuvremenu smo odlučili, kaže Kosovac, da ćemo kvartalno isporučivati nove usluge klijentima, jer „mi naš doprinos ne merimo u odnosu samo na banke nego na celokupan digitalni svet“.

Ali, kada je samo o bankarstvu reč, razlike će se, po mišljenju Ivana Bulajića, izvršnog direktora Sektora za operacije, ogledati u tome koliko brzo i uz koliko truda banke mogu da isporuče sve ono što klijenti od njih očekuju.

„Iako sam u bankarstvu 15 godina, verujem da će se u budućnosti tek menjati njegova uloga u životima korisnika usluga koji, čini mi se, žele sve manji kontakt sa bankom. Zato verujem da će kontakt između banaka i klijenata u bliskoj budućnosti biti još više posredan“, kaže Bulajić.

Svaka inovacija zahteva kreativnost

I Pera Kojot Supergenije je lik iz crtanog filma koji nas uči kreativnom razmišljanju. O tome govori Robert Fabricant, ekspert i jedan od autora o socijalnim inovacijama, koji tvrdi da ovaj crtani lik smisli više inovacija po jednom televizijskom frejmu nego bilo koji u popularnoj kulturi. Ipak, postavlja se pitanje da li bi Pera Kojot bio u toj meri kreativan da nema pred sobom tako „brz i nepredvidiv“ izazov?

Naša metaforička Ptica trkačica su digitalizacija poslovanja, razvoj fintech industrije i potrebe naših klijenata.

Cilj korporativnog Meet Up-a bio je, između ostalog, da podelimo iskustva sa svima koji su već, ili planiraju da iskorače na teren inovativnosti. Da zajedno prepoznamo izazove koji će nas inspirisati da pomeramo granice svoje kreativnosti. Da imamo bezbroj ideja. I da pogrešimo – ali da ne odustajemo!

0 komentara
Sandra Babić Public Relations Expert Societe Generale Srbija, urednica online magazina Finovacije

Ekspert za odnose s javnošću Societe Generale Srbija. Urednica magazina Finovacije. Dugogodišnja novinarka u redakcijama Radio televizije Srbije, Prve srpske televizije i Novinske agencije Tanjug.

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Vrati se gore