Ideja. Akcija. Inovacija!

Author
Sandra Babić Public Relations Expert Societe Generale Srbija, urednica online magazina Finovacije

Kompanija vas poziva da radite i u subotu. Van kancelarije, u drugom gradu, puno radno vreme. Šesti radni dan u nedelji je ‘dopunski čas’ na radionici i vaš je izbor da se prijavite. Da li ćete to učiniti?

Ovo je bio samo prvi izazov za naše zaposlene koji su se prijavili na Open Innovation Challenge, radionicu za osmišljavanje inovacija koje će olakšati procese rada, promeniti način poslovanja ili uštedeti novac. Rečju, izmestiti banku iz zone komfora.

Drugi izazov bio je sam zadatak – smisliti način kako da što više klijenata motivišemo da koriste našu m-banking aplikaciju. Ako uzmemo u obzir opis radionice, shvatićete i koliko težak :

– Kako da klijentima približimo sve prednosti m-bankinga ;

– Kako da unapredimo njihovo korisničko iskustvo.

Pravi odgovor na svakodnevne poslovne izazove i jeste inovacija koja nas, i u ovom slučaju, tera da se ‘stavimo u cipele’ naših korisnika i razmišljamo o njihovim stvarnim potrebama. Jer, da pitate naše kolege zašto su se prijavili, reći će vam da je ovde reč prvenstveno o klijentima i smišljanju rešenja kako da steknu što bolji uvid u prednosti m-bankinga.

Pitala sam i Ivanu Koprivicu, menadžerku odeljenja za inovacije i korisničko iskustvo šta je zapravo Open Innovation Challenge. Rekla mi je da je to u stvari ujedno prilika i za naše kolege da ih ‘izazovemo’ da razmišljaju, da postavljaju pitanja i ponude rešenja, koja nisu (ili ne moraju da budu) softverska.

“Ideja je da mi primenom metodologije ‘design thinkinga‘, motivišemo naše bankare da razmišljaju drugačije nego kada rade u ekspozituri. U Open Innovation Challenge se zato uključuju i eksterni učesnici – klijenti, stratap zajednica i svi koji nam pomažu da rešenja sagledamo i izvan korporacijskih uslova, onako kako je potrebno da proizvode, procese rada i usluge prilagodimo našim krajnjim korisnicima“, objašnjava Ivana.

Ovo je treći ukupno, a prvi Open Innovation Challenge koji je banka organizovala van Beograda – i to u Nišu, gde je učestvovalo oko 60 zaposlenih iz regiona južne i istočne Srbije, podeljenih u 12 timova. Njima su se pridružili studenti sa fakulteta niškog univerziteta, pobednici našeg studentskog takmičenja za inovacije Generator Fluo, predstavnici Startap centra u Nišu i, naravno, klijenti.

Jedna od najvećih prednosti Open Innovation Challenge radionica jeste i da međusobno povezuju znanja i iskustva učesnika iz različitih oblasti i industrija, a smišljaju se rešenja kojih se možda niko od njih ranije samostalno ne bi setio.

Kako mi koristimo moć kreativnog razmišljanja i primenjujemo u realizovanju svih osmišljenih inovacija ispričala mi je Iva Terzić, šef treninga u našoj banci koja kaže da nam je važno i da imamo ideju, ali i da se ta ideja ‘dogodi’.

Open Innovation Challenge by Societe Generale Srbija

„Cilj ovakvih radionica je da smislimo rešenja koja će moći da budu primenjena u praksi. To je samo jedan korak ka ohrabrivanju zaposlenih da preuzmu inicijativu, dobiju dodatna znanja ali i podstrek da svoje ideje menjaju, prilagođavaju ili usavršavaju prema iskustvu koje steknu u komunikaciji sa članovima svog tima, kolegama i pridruženim učesnicima“, kaže Iva.

Opšti utisak je da je drugi Open Innovation Challenge u Nišu protekao u veoma kreativnoj, pozitivnoj i radnoj atmosferi a videli smo 12 ideja koje mogu biti primenjene u daljem poslovanju. Najboljom je označena ideja tima koji je predvodila Snežana Stanojević, zamenica regionalnog direktora za južnu i istočnu Srbiju, a oni su osmislili unapređenje m-banking aplikacije prema različitim ciljnim grupama.

Na mene su utisak ostavili Mirjana Stanković i Nevenka Knežević iz ekspoziture Leskovac, i Dejan Vidanović iz Niša, svi učesnici čija vas energija i pozitivan stav navode da zažalite ako ste, kao ja, izabrali da budete aktivni posmatrač radionice. To su ljudi sa kojima sam uglavnom komunicirala mejlovima, jer zaposleni u kompanijama sa preko 1300 zaposlenih širom Srbije nemaju priliku da se često viđaju ili upoznaju. Ovo je bila prava.

Ako se pitate kakvi su utisci kolega koji su, kao odgovor na pitanje s početka ove priče, izabrali da se prijave na Open Innovation Challenge – šesti radni dan, dopunski čas, subotom i van kancelarija (ekspozitura) oni su rekli – „inspirativno, divno iskustvo, odlično druženje, veoma kreativno, originalno…. Pun pogodak“.

Ako želite da i vi podelite svoja iskustva sa naših radionica, konkursa i drugih kreativnih inicijativa – pratite, raspitujte se a u međuvremenu smišljate – akcije, ideje, inovacije!

0 komentara
Sandra Babić Public Relations Expert Societe Generale Srbija, urednica online magazina Finovacije

Ekspert za odnose s javnošću Societe Generale Srbija. Urednica magazina Finovacije. Dugogodišnja novinarka u redakcijama Radio televizije Srbije, Prve srpske televizije i Novinske agencije Tanjug.

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Možda vas interesuje i:

Vrati se gore